torsdag 28 maj 2009

Sista tiden

Tiden går fort nu de sista veckorna i skolan. Jag spenderar lite tid i skolan och mycket tid hemma på vedbacken. När det är vackert väder målar jag utemöblerna i en härlig knallblå färg som kan lysa upp även om himlen är grå. Lossan ligger och glassar i verandan dagarna i ända.



När vädret är lite sämre stänger jag hellre in mig med en kopp te och min Jesus-bok. Igår blåste det så att jag nästan trodde att Glafsered skulle blåsa bort, och jag, Lina och Tina satt inne och spelade musik i timmar. Det var väldigt mysigt!


Ibland måste man ta sig ut trots vädret, och i tisdags fick jag gå i åskan när jag skulle till Göteborg för att sjunga i kören. Men jag lånade pappas stora regnjacka, så jag var trygg. Sen är det ju så härligt röd också :)

1 kommentar:

  1. Fina du. Imorgon är det lördag! Då kanske vi ses i mitt hus, jag saknar dig så.

    SvaraRadera