söndag 3 maj 2009

JESUSMANIFESTATIONEN!

I torsdags for jag till min käre Martin och mitt kära Stockholm för fira tre år, för att medverka på Oas-mötena, men framförallt på Jesusmanifestationen. Stockholm tog emot mig med öppna armar!


Och plattan tog emot Jesus med öppna armar! Jesusfolket hade låtit resa ett sju meter högt kors. En mäktig syn!


På fredagen hittade vi (jag, Johanna, Ulle-bulle, Sebastian och Brat) upp på Betlehemskyrkans tak, "utsikten", där det doftade av pannkakor och var vackert. Jag sjöng diverse klyschiga sånger och njöt av hur härligt livet är i goda vänners sällskap.


Vackra, vackra ni!

Helgen nådde sitt kulmen, Jesus-manifestationen. Jag befann mig i kungsträdgården med 18 000 bröder och systrar i Kristus! En oerhört mäktig upplevelse! Gud var så nära, mitt i centrala Stockholm. Nästa år ska jag dra med mig alla jag känner så att vi slår rekord i antal!


Nu är jag tillbaka på jorden med inbetalningar, deklarationer och matteprov. Vardagen hinner på något förunderligt sätt nästan alltid ikapp. Jag hämtar min tröst och inspiration i Chpep (Johanna) och Bon Iver.
Snart är jag fri!

1 kommentar:

  1. Fy vad gött! Hade också hängt med om jag inte varit på ett fantastiskt läger med över 90 konfirmander. :D

    SvaraRadera